wtorek, 29 maja 2012

witajcie !
dzisiaj mam dla was coś innego niż do tej pory a mianowicie ciasto z przepisów Nigelli Lawson.
zapraszam i smacznego:)




ciasto malinowo - migdałowe
składniki:

na spód:
225g mąki pszennej 
60g cukru pudru
szczypta soli
225 g miękkiego niesolonego masła  

na wypełnienie:
150g miękkiego niesolonego masła 
4 jajka
150g miałkiego cukru
150g mielonych migdałów
250g dżemu malinowego(ja zamiast dżemu dałam konfiturę wiśniową )
250g świeżych malin ( ja nie dodawałam owoców)
50g płatków migdałów

aluminiowa albo zwykła foremka o wymiarach 30x20x5cm

  • Rozgrzej piekarnik do 180C .wyłóż blaszkę folią aluminiową i natłuść albo posmaruj masłem foremkę 
  • wszystkie składniki na spód wymieszaj w malakserze . później wyłóż na blaszkę .cierpliwości na pewno ci starczy ciasta .


  •  Piecz ciasto przez 20 minut ,a później odstaw na 5 minut żeby ostygło.

  • Kiedy ciasto jest w piekarniku ,roztop w niedużym rondelku 150g masła do wypełnienia i zdejmij z ognia ,żeby trochę ostygło.
  • Połącz jajka,miałki cukier i migdały mielone w malakserze i zmiksuj na gładka pastę . Przy włączonym silniku wlej wąską stróżką roztopione masło ,aż masa będzie jednolita.




  • rozmieszaj dżem w misce żeby był luźniejszy . A później wyłóż go na wystudzony spód , i wlej masę z malaksera .



  • Pokryj całą powierzchnię ciasta migdałami ,i wstaw do nagrzanego piekarnika na 45 minut sprawdzając po 35 czy jest gotowy.

  •  Po upieczeniu odstaw placek do ostygnięcia przed pokrojeniem- albo nie ,jeśli  nie możesz się doczekać :)



SMACZNEGO!

Brak komentarzy: